385 - تو بگو مُردی ما هم همه جا میگیم آره


در خبرها میشنویم که مرحوم مغفور، برادر بزرگوار، استیو جابز، کارش تمام شده و دار فانی را وداع گفته است. تمام رسانه های رسمی و غیر رسمی از جمله وب سایت اپل هم تائیدش کرده اند. مردم هم که در سر تا سر جهان سنگ تمام گذاشته اند به طوری که شاخص سهام شرکت های تولید کننده سیب شاهد رشد 17.3 درصدی طی چند روز گذشته بوده اند. خانواده اش، همسایه هایش، هم محلی هایش و تمامی دوستان دور و نزدیک هم بر قطعیت این خبر صحه میگذارند. تمامی شواهد و قراین دال بر فوت او دارد پس دیگر چرا نباید باور کنیم؟

خیلی دلم میخواهد که من هم مثل توده مردم این خبر را باور کنم، ناراحت شوم، افسوس بخورم و نهایتاً فاتحه ای نثار روح پر فتوحش نمایم. اما نمیتوانم. انگار که یک جای کار میلنگد.

ترجیح میدهم کمی فانتزی ماجرا را بیشتر کنم و با خودم فکر کنم تمامی این ها یک بازیست. بازی که توسط یکی از معروف ترین، مشهورترین و موفق ترین مردان کره زمین ترتیب داده شده است تا با دیدن آن کمی و تنها کمی سرگرم شود. حیف نیست آدم اینقدر محبوب و مشهور باشد و مراسم بزرگداشت مرگش را ندیده از دنیا برود؟

شرط میبندم اگر کسی بنشیند و فیلم دوربین های مدار بسته خیابان های اطراف تعدادی از اپل استورهای آمریکا را ببیند مردی را در همه آن ها خواهد یافت که با یک ژاکت کلاهدار و عینک دودی در پشت جمعیت ایستاده و با دقت به تمامی صحنه ها خیره شده و کلمه به کلمه حرف های مردم را گوش میدهد. اگر از من بپرسید که او چه کسی میتواند باشد به شما خواهم گفت او کسی نیست جز خود استیو جابز.

همانطور که بازی های رده سنی کودکان 5 سال با نوجوانان 15 سال فرق دارد باید قبول کنیم که زندگی و تفریح آدم های بزرگ و مشهور نیز با زندگی آدم های معمولی چون بنده و شما نیز فرق دارد. نباید توقع داشته باشیم که اگر حوصله چنین آدم بزرگی از زندگی روزمره اش سر برود و بخواهد کمی از روزمره گی هایش فاصله بگیرد مثل آدم های معمولی با یک مهمانی یا دور همی 100-50 نفره سر شوق برگردد. شاید برای آنکه حوصله سر رفته و اخلاق خموده عمو استیو سر جایش بیاید مراسم بزرگی به وسعت کره زمین لازم باشد که مهمان های آن را تمامی مردم جهان تشکیل دهند و چندین روز به طول بی انجامد. 

نهایت کار، یک عمل جراحی پلاستیک کوچک است که صبح روز یکی از همین دوشنبه های پیش رو او را به عنوان جانشین استیو جابز فقید به دفتر کارهمیشگی اش در ساختمان مرکزی اپل بر میگرداند تا این بار تحت نام دیگری دنیا را شگفت زده سازد.

هرگز فراموش نکنید بازی های بزرگ برای مردان بزرگ را.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر